Merchandising

Merchandising je relatívne mladá a moderná obchodno-marketingová  disciplína. Dá sa definovať ako súbor činností alebo ako určitá forma marketingovej podpory smerujúcej najmä k obchodným reťazcom. Jej cieľom je snaha zabezpečiť, aby sa správne výrobky ocitli na správnom mieste, v správnom čase a so správnou cenou.

Merchandising zahŕňa najmä:

  • umiestnenie tovaru v regáli podľa plánogramov,
  • komplexnú starostlivosť o miesto predaja,
  • realizáciu princípu FIFO (first in, first out)
  • reporting

Ponímanie merchandisingu sa v posledných rokoch aj vďaka moderným technológiám dynamicky rozvíja a stáva sa dôležitou súčasťou obchodnej a marketingovej politiky firiem, ktoré v ňom vidia nielen efektívny nástroj starostlivosti o svoj tovar, ale aj funkčný kontrolný systém dodržiavania obchodných podmienok medzi dodávateľmi a obchodnými reťazcami. Kvalitný merchandisingový servis dnes už dokáže plnohodnotne nahradiť systém obchodných zástupcov v reťazcoch.

NÁPLŇ PRÁCE MERCHANDISERA

  • Store check
  • Kontrola
    stav zásob, listing, plánogram, cenovky
  • Inštalácia, fotodokumentácia druhotných umiestnení a POS materiálov
  • Princíp FIFO
  • Doplnenie pozícií a druhotných umiestnení
  • Návrh objednávky
  • Komunikácia s manažérmi domov a obchodnými zástupcami klienta
  • Reporting (screen – detail hlásenia zo Symes)

FLEXIBILITA SERVISU

  • Procesy zastúpenia v prípade choroby a dovolenky
  • Ročná fluktuácia merchandiserov cca 3 %
  • Sankcia za nezabezpečenie náhrady merchandisera
  • Lehoty na náhradu merchandisera Bratislava a väčšie mestá do 12 hodín menšie mestá do 24 hodín

KONTROLNÉ MECHANIZMY

  • Tím regionálnych manažérov
  • KPI's monitoring
  • Inšpektori GMG: kontrola práce tímu regionálnych manažérov
  • Management supervising
  • Klientske kontroly za účasti manažérov GMG
  • Denné kontroly a analýzy reportingov, riešenie klientskych reklamácií
  • Týždenné analýzy reportingov prostredníctvom QlikView

RIEŠENIE REKLAMÁCIÍ

  • Vkladanie reklamácií v online režime cez webové rozhranie:
    Reťazec, Dom, Dátum, Text, Fotografie
  • Automatické avíza pri vložení reklamácie
  • Štruktúrovaný sankčný systém
  • Garancia riešenia do 24 hodín